? Rusak Trade Compliance News informuje:
▶️Zgodnie z postanowieniami umowy brexitowej, wraz z początkiem 2024 roku samochody elektryczne wyprodukowane w Wielkiej Brytanii i sprzedawane na terenie Unii Europejskiej, oraz wyprodukowane na terenie UE, a sprzedawane na Wyspach, powinny być obłożone cłem w wysokości 10 proc.
⏺Postanowienie to dotyczy aut, których komponenty elektryczne pochodzące z Europy stanowią mniej niż 45 proc. wartości pojazdu – a więc większości produkowanych na rynku europejskim samochodów (w których montowane są m.in. tańsze chińskie akumulatory).
⏺Niniejsze oznacza znaczną podwyżkę cen i tak drogich samochodów, z tego m.in. powodu przemysł motoryzacyjny zaapelował o prolongowanie terminu wzajemnych ceł o 3 lata. ▶️W związku z powyższym UE rozpoczęła prace nad odroczeniem taryfy na pojazdy elektryczne – jak podała w piątek 6 października gazeta Financial Times.
⏺Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej (KE) Maroš Šefčovič powiedział, że obecne plany wprowadzenia 10% cła na pojazdy elektryczne w ramach umowy o handlu i współpracy między UE a Wielką Brytanią (TCA) będą „luźno interpretowane”, gdy zostaną wprowadzone w przyszłym roku. Byli negocjatorzy Komisji Europejskiej ds. Brexitu powiedzieli również, że rozważane jest roczne opóźnienie wprowadzenia przepisów.
✔️Branża czeka na decyzję.
?Więcej informacji: export.org.uk/news/news.asp?id=654635&fbclid=IwAR2wB7VNzSIiZKKU_31kTlzsz0JL1VqDsncNehB1qRH_fu89qj7itZ_rPOc” target=”_blank” rel=”nofollow noopener”>https://www.export.org.uk/news/