??? UWAGA Rusak Trade Compliance News i Baltic Hub Container Terminal informują:
▶️Zgodnie z Taryfą opłat portowych Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. §10 pkt. 3 z dniem
?1 maja 2023r. zostaje wprowadzona nowa opłata nakładana na pełne kontenery eksportowe i importowe.
▶️Opłata ta jest związana z wdrożeniem nowoczesnego systemu tele-infrastruktury portowej, zarządzanej i udostępnianej przez Polski PCS Sp. z o. o. umożliwiającego zautomatyzowanie procesu nadpisywania numerów odpraw i usuwania stopek celnych w terminalowych systemach operacyjnych. W przypadku Baltic Hub jest to system Navis.
▶️W związku z powyższym od 1 maja bez wprowadzonego płatnika kontener będzie zastopowany i jego podjęcie lub załadunek na statek nie będzie możliwe.
▶️Płatnikiem opłat portowych jest podmiot, który posiada dostęp spedycyjny lub armatorski do systemu Navis i jako ostatni będzie przypisany do karty kontenera.
?Tu znajdziecie szczegółową INSTRUKCJĘ OBSŁUGI SYSTEMU OPERACYJNEGO NAVIS_SPEDYCJA v10 z której dowiecie się w jaki sposób należy przypisać płatnika do kontenera w eksporcie pkt. 6.1, w imporcie pkt. 7.2.
▶️Obciążenie za powyższą usługę będzie następowało zgodnie z Taryfą Standardową Baltic Hub ?https://dctgdansk.pl/content/uploads/2023/04/Taryfa-Standardowa-Baltic-Hub-1-kwietnia-2023.pdf i pzredstawia się następujaco:
1️⃣ Zwolnienie kontenera w Navis za pośrednictwem PCS według stawki: 9.95 PLN / pełny kontener w eksporcie lub imporcie;
2️⃣ Ręczne zwolnienie kontenera przez Agenta Celnego w Navis według stawki: 5.00 EUR / pełny kontener w eksporcie lub imporcie.
▶️Sposób zwolnienia kontenera i weryfikacja typu opłaty pozostaje w gestii płatnika.